Vuoden 2015 käsityöt

1.1.2016

Kun kaikki muut niin minä myös! Vuoden 2015 käsityö-koostetta siis piisaisi nyt tämän postauksen verran! Vuoden 2014 kooste tuli julkaistua blogissa vasta huhtikuussa (hyvä minä!), joten nyt on syytä olla hieman paremmin ajantasalla. Alla on nyt ihan kuvien kera, mitä töitä sitä on tullut tehtyä. 

Lyhyesti sanottuna, vuosi 2015 on ollut selkeästi antoisa käsityövuosi, sillä olen saanut erittäin paljon aikaiseksi. Olen myös menettänyt varmasti ihan älyttömän ison summan rahaa ostamalla kaikkia ihania lankoja, jotka suurin osa pölyttyvät makuuhuoneen vaatekaapissa, odottamassa käyttöönottoa. Uusia malleja on opeteltu oikein urakalla, ja ihka uutena ilmiönä tuli kolmiohuivien teko.

Mitä tulee haasteisiin... Olen niiden suhteen ollut ihan onneton tänä vuonna! Kaksi haastetta neljästä on valmistunut ajoissa. Salainen käsityöystävä-haaste on viittä vaille valmis. Minä sain kaikki minulle tarkoitetut paketit, lähetin kaikki paketit ystävälleni, mutta valitettavasti hän sai vain kolme neljästä - syyskuun paketti hukkui matkalle. Pinterest-haaste on pidetty huonolla ylläpidolla melkein loppuun asti - arvontapalkinnot pitää vielä arpoa ja lähettää osallistujille. Itse en saanut valmiiksi kuin yhden haasteen töistä. KyJy 2015 jäi aivan kesken, töitä valmistui kaikenkaikkiaan 8/20. Yllärisukkarinki läpäistiin onnistuneesti toukokuussa.

Ehdottomasti eniten on tullut tehtyä villasukkia, kaikenkaikkiaan 15 paria. Seuraavaksi eniten on virkattu kaikennäköistä tarpeellista ja tarpeetonta. Vuoden 2015 aikana tuli askaroitua myös kolme kolmiohuivia, kahdet lapaset, yhdet ranteenlämmittimet ja tiskirätti. 

Muut neulotut työt

Villasukat

Virkkaamiset

Kaikenkaikkiaan lankaa kului 2881 grammaa! Viimevuotinen kulutus on ylitetty reilulla kuudellasadalla grammalla! Ostetun langan määrästä en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta kehtaan väittää sen olevan vähintään kymmenkertainen kulutettuun määrään nähden. Valmiita töitä on reilusti yli 30 kpl. Ihan hieno saavutus, vaikka itse sanonkin! Tästä on hyvä lähteä pistämään saldoa paremmaksi vuonna 2016!

(Kuvista puuttuu salainen käsityöystävä-haasteeseen lähetetyt työt eli lapaspari ja neulottu joulupallo sekä erinäinen määrä pannulappuja). 

Leave a Comment

Lähetä kommentti